פרולקטין – חלב ג – מעבר לחזה

You may also like...

9 Responses

  1. לירית הגיב:

    היי. אחלה אתר תודה. קראתי על הפרולקטין יש לי פרולקטין קצת גבוה. לאחר בדיקת סיטי נראה שהבלוטה לא מוגדלת ולקחתי חודש כדור שעזר אבל מלא תופעות לוואי..הפסקתי. דיברת על הדופמין ואני תוהה ושואלת באיחו דרכים ניתן לעודד אותו בכדי שישפיע על ירידה ואיזון הפרולקטין..תודה:)

    • Hila הגיב:

      הי לירית, שמחה לשמוע שזה מעניין אותך!
      זה מאוד תלוי בכדור שקיבלת ובתופעות הלוואי שחווית, ואני קודם כל ממליצה בחום להתייעץ עם הרופא/ה שלך. כיום הטיפול הסטנדרטי הוא הגברת הדופמין, אבל יתכן שבמצב אצלך עדיף אופציות אחרות. יש גם ניסיונות להזרקת הורמון הנקרא GnRH וגם להם יש קצת הצלחות, כרגע זה יותר בשלב ניסיוני. מעבר לכך קשה לי לסייע כיוון שראשית אינני רופאה עדיין ובנוסף איני מכירה את מצבך בצורה מקיפה ויהיה זה רשלני לתת עצות במצב כזה. יש הרבה אנדוקרינולוגים/ות מומחים/ות ששווה להיוועץ בהם/ן!

  2. לירית אבן גזית הגיב:

    הי. תודה רק עכשיו הצלחתי למצוא הקישור בכדי להכנס ולראות תגובתך. אז ראשית תודה. ברור לי רק רציתי לבדוק אולי את יודעת אם קיימות יש דרכים טבעיות להגברת הדופמין..

    • Hila הגיב:

      לירית היקרה, הייתי ממש (ממש!) שמחה לענות לך בקלות, אך לצערנו המערכת מאוד סבוכה והתשובה לא תהיה פשוטה.
      דופמין הוא נוירו-הורמון (או נוירוטרנסמיטר, שזה כמו הורמון אבל משתחרר מתא מוח על מנת להשפיע על תא מוח אחר) שמעורב בהמון דברים אצלנו – בלמידה, בחשק, בקוגניציה ואפילו בתנועה. חוסר בו במעגלים מוחיים מסויימים גורם לפרקינסון ואילו באזורים אחרים זה מקושר לבעיות קשב וריכוז. עודף בו במקום מסויים במוח כנראה עומד בבסיס של מחלת הסכיזופרניה ועוד ועוד. לכן אני לא ממליצה כלל לשחק איתו בהיסח הדעת. יש לברר את המצב שלך בצורה מקיפה ולהגיע למסקנה מושכלת עם תמיכה רפואית נכונה ומותאמת לך. המון בריאות!

  1. 14/10/2020

    […] פרולקטין – חלב ג – מעבר לחזה […]

  2. 14/10/2020

    […] פרולקטין – חלב ג – מעבר לחזה […]

  3. 17/10/2020

    […] פרולקטין – חלב ג – מעבר לחזה […]

  4. 17/10/2020

    […] פרולקטין – חלב ג – מעבר לחזה […]

  5. 07/11/2020

    […] פרולקטין – חלב ג – מעבר לחזה […]